Rajinnya...

Tuesday 13 January 2015

Kawan.

Salam sejahtera semua. Kawan. Kau ada kawan, dia ada kawan, aku ada kawan, mereka ada kawan, semua orang ada kawan. Dan bila ada kawan, ada bermacam jenis kawan. Jadi hari ini, aku sebagai kawan korang nak ajar cara nak kenal kawan yang tikam belakang.

Kawan tikam belakang ini merupakan salah satu cabang daripada golongan 'Kawan Tikam'. Kawan tikam terbahagi kepada dua, tikam belakang dengan tikam depan. Dan dua-dua kawan ini korang mesti kenal. Apa personaliti? Suka main apa? Siapa awek dia? Suka Kpop ke tak? dan macam-macam lagilah.

Kawan tikam depan ini biasanya musuh korang. Dan musuh atau kawan tikam depan terjadi melalui proses tanpa korang sedar. Mula-mula kawan, baik gila babi. Kemudian dia tikam belakang dan seterusnya jadi musuh. Dem! Korang tak perlu berhati-hati dengan mereka ini sebab dah jadi musuh. Dalam entri yang akan datang aku akan ajar korang macam mana nak handle musuh pula.

Jadi, kembali kepada tajuk. Kawan tikam belakang pula. Merupakan satu fasa proses nak jadi musuh. Kawan yang tikam belakang ini sebenarnya dalam hati mereka korang ini dah already jadi musuh mareka. Korang saja yang tak sedar mungkin ada benda yang menyakitkan hati mereka. Ataupun dia yang dengki dengan something yang korang dapat yang dia tak dapat.

Cara nak kenal kawan yang tikam belakang senang. Ada satu quote daripada seorang politikus Britain mengatakan, 'Cara awak nak kenal kawan yang tikam belakang awak adalah denga melihat refleksi matanya terhadap kawan yang menikam awak dari hadapan'. Ok, clear.

Kalau tak clear juga....

Cukup Malang.


Gambar sekadar hiasan.









No comments:

Post a Comment