Rajinnya...

Saturday 27 December 2014

#KhutbahKOP

Marilah kita meningkatkan ketaqwaan kita kepada Allah Subhanahu Wa Taala dengan sepenuh keyakinan dan keikhlasan dengan melakukan segala suruhan – Nya dan meninggalkan segala larangan – Nya. Mudah – mudahan kita semuanya menjadi insan yang bertaqwa dan beriman serta terselamat di dunia dan selamat di akhirat.

Sidang Jumaat sekalian, tajuk khutbah saya pada hari ini adalah kebebasan. Sejak zaman nabi Muhammad s.a.w lagi kebebasan menjadi tuntutan oleh setiap kaum tanpa mengira status quo tatupun status bangsa mereka. Kebebasan menuntut pengorbanan tanpa mengira harta ataupun nyawa. Soalnya bersedia atau tidak sahaja. 

Sidang Jumaat sekalian,
Al-Quran juga menyuruh kita sebagai umat Islam agar menuntut kebebasan. Tetapi, bebas bukan bebas melakukan apa sahaja, bebas untuk hidup berpandukan Al-Quran dan sunnah agar hidup tidak punah dek kerana terlalu bebas.

Sidang Jumaat sekalian,
Mimbar pada hari ini juga menyeru, agar kita menentang penindasan yg menggangu kebebasan kita. Lihat sahajalah baru-baru ini, DBKL telah merobohkan Kg Chubadak yang wujudnya sudah lama. Mereka zalim kepada umat Islam di Malaysia. Mengapa tidak diberikan sahaja kepada mereka geran tanah? Jika ditanya, bermacam-macam alasan dijawab mereka.


بارك الله لى ولكم في القرءان العظيم، ونفعنى وإياكم بمافيه من الايات والذكر الحكيم، وتقبل مني ومنكم تلاوته انه هو السميع العليم، أقول قولى هذا وأستغفر الله العظيم لى ولكم، ولسائر المسلمين والمسلمات، والمؤمنين والمؤمنات، فاستغفروه فيا فوز المستغفرين و يا نجاة التائبين.








No comments:

Post a Comment